Wednesday, January 16, 2013

Artis-artis wanita mula berhijrah! -PART 1-

Views



             Shila Amzah 
   
Alhamdulilah..Tak sangka setelah hampir sebulan mummy mengabaikan blog kesayangan mummy nie,akhirnya rasa hilang semua masalah sebaik sahaja dapat berblog semula!Huhu..Lama tak update entry2 baru..By the way,ada juga reader yang singgah ke blog mummy then request resipi-resipi baru.
Aduh banyak pula membebel mummy nie :( Hehe..Yela2,mummy cut laa apa nak dibebelkan ni, cuba baca semula tajuk di atas..Menarik bukan?

Mummy sure 100% mesti ramai antara anda2 yang tahu tentang ramai artis-artis wanita di luar sana yang sudah pun melakukan penghijrahan..Alhamdulilah..Itu tandanya tahap penerimaan dan pengamalan masyarakat terhadap isu menutup aurat mendapat perhatian..:)

Syukur,benarlah kata orang,hidayah itu datang tidak kira masa dan tempat.Bukan sekadar artis aje,tapi diri kita sendiri akan dianugerahkan hidayah tidak ternilai ini..Cuma cepat atau lambat je..:) Cuma untuk artis-artis wanita diluar sana,maklum saja lah,segala tindak tanduk mereka diluar sana confirm2 menarik perhatian dan tidak kurang juga,ada antara kita menjadikan artis sebagai idola untuk mula mengorak langkah untuk berhijab.Kan?

Tidak kira lah,asalkan niat asal dan niat utama kita berhijab.Tidak boleh sekali gus buat lah secara slow motion dan satu persatu.Sekurang-kurangnya kita berusaha untuk berubah menjadi insan/muslimah yang lebih baik..Termasuk diri mummy sendiri,InsyaAllah..

Untuk merambangkan lagi mata anda,mummy sertakan juga beberapa pic antara artis-artis wanita yang sudah pun mengenakan hijab..

Sebelum tue,p/s dari mummy :- mummy mula berhijab sebaik Asyfar (my lovely son) mula memasuki usia 2 tahun 1 bulan..Tujuan?Of course mahu Asyfar mengikuti contoh yang baik..Semoga Asyfar juga membesar menjadi anak yang soleh dan berguna..Semoga Allah swt juga terus memberi hidayah kepada mummy untuk sentiasa melakukan perubahan ke arah yang lebih baik..Azam 2013 mahu terus menutup aurat/berhijab dengan sepenuhmya! Tolong amin kan ya sayang2,cantik2,ensem2 mummy sekalian :)

Abby Abadi  & Farah Asyikin


Siti Fazurina


Siti Nordiana


Farah AF2


 Natasha Hudson


Irma Hasmie


 Nora

Nantikan Part 2 : Kenapa perlu berhijab?


Terima Kasih kerana membaca entry mummy..kalau suka like laa yer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua entry dan post di atas adalah Hak Milik Pena Biru Mummy :)