Tuesday, November 13, 2012

Rahsia Menawan Hati Pasangan

Views

Assalamualaikum…
Entry mummy kali nie khusus utk yg sudah berumahtangga saja ye..Tapi bersesuaian juga utk bakal-bakal raja sehari juga ye..:) Sharing is caring kan…

Sebuah rumahtangga yg bahagia pasti ada nilai-nilai yg selalu diterapkan dalam seharian kehidupan kita.. Apakah antara rahsia-rahsia kebahagiaan pasangan ini?Hah..inilah yg mummy nak share kan.. Mummy pun banyak merujuk blog-blog org lain spt  BLOG INI  untuk mempelajari dan berkongsi dengan anda semua mengenai isu-isu sebegini..:) Jom baca seterusnya untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai isu ini…

  • Peluk dan ciumlah pasangan anda kerana pasangan yg sering melakukan begini akan membuatkan hati pasangan anda berasa damai tiap kali dipeluk erat pasti kasih yg bersemi akan mekar seiringan dengan ketulusan hati & tanggungjawab..



  • Usiklah pasangan anda tatkala dia sedang rancak berkata-kata ..Anda apa lagi kuislah pipi pasangan anda atau hidungnya..Lepas tu larilah..hehe..oh sweet kan??Bukan ke manis cara gurauan mcm tue..Heee
 

  • Urutlah pasangan anda tanpa di pinta..Bukankah ia merupakan salah satu perkara yg menyenangkan hati pasangan anda.Jika pasangan meminta seolah-olah anda akan beranggapan diri anda persis tukang urut ar pulak kan??hehe..Sambil mengurut tue sambil beristighfar bukan ke bagus,janganlah asyik bercerita hal rumahtangga  saja ok?Bosan nanti..Hehehe..





  • Bukalah telinga anda untuk mendengar segala bebelan pasangan anda..Ingat,tanpa bebelan tu sebenarnya tidak mungkin sampai sekarang anda akan menjadi lebih baik dr sebelum ini hehehe… Lihat sebagai salah satu contoh sahaja,tingkah laku anda sebelum mengenali pasangan anda mesti anda seorang yg berat tulang dlm membantu dia menguruskan kerja-kerja rumah..Nah sekarang anda dah rajin..Maka sikap sebegitu harus dibanggakan kerana bebelan dia kepada anda ternyata tidak sia-sia..
  • Ketawa dan beringatlah selalu..Dalam rumahtangga pasti ada hilai tawa.Jangan katakana duka tetapi harus beringat setiap laluan yg duka itu sebenarnya penawar untuk menemui sebuah kebahagiaan..Biar ketawa dan beringat tapi jangan ketawa lupa atas apa yg telah diharungi bersama..
  
  • Jagalah makan minum hatta pakaian pasangan anda sebaik yang mungkin.. Biarlah air tangan masakan anda menitis di masakan tapi bukan pada air tangan org lain..Kasih sayang seorang pencinta akan meresap rasa itu pada setiap aura masakan yg dihidangkan..Penyediaan kelengkapan adalah kewibawaan seorang insane ibarat menyediakan diri anda ke medan perang..Pahala usah dikira sebab ia sedia menanti kita utk ditimbang di sana..


    p/s : Semoga tips tidak seberapa ini dapat membantu diri mummy sendiri dan juga anda diluar sana agar lebih romantic bersama dengan pasangan masing-masing..


    Salam sayang dari mummy :)


 



 

Terima Kasih kerana membaca entry mummy..kalau suka like laa yer :)

2 comments:

Unknown said...

i pon selalu buat semua tu..petua dari my mum jugak! insyaAllah rumahtangga bahagia :)

Unknown said...

thats true dear...seeloknya amalkan laa cmni,mana tahu kan,tue sume dpt mengeratkan hubungan suami&isteri..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Semua entry dan post di atas adalah Hak Milik Pena Biru Mummy :)